GUNAKAN
BAHASA MELAYU
DENGAN BETUL.

Sila klik di bawah untuk perkhidmatan kami.


WAKTU OPERASI KAUNTER KHIDMAT PELANGGAN DBP SAH BAHASA DARI 12 MAC 2024 HINGGA 9 APRIL 2024
Bersempena dengan bulan Ramadan 2024, dimaklumkan bahawa waktu operasi kaunter khidmat pelanggan DBP Sah Bahasa adalah seperti yang berikut:
Isnin – Khamis:  9.00 pagi – 1.00 tengah hari
         (Rehat:1.00 – 1.30 tengah hari)
         1.30 – 3.30 petang

Jumaat:     9.00 pagi – 12.30 tengah hari
         (Rehat:12.30 tengah hari – 2.30 petang)
         2.30 – 3.30 petang

Sekiranya tuan/puan mempunyai masalah dengan permohonan tuan/puan, sila hubungi 03-2147 9100/9200 atau ke Bahagian Penguatkuasaan, Aras 25, Menara DBP, Kuala Lumpur untuk urusan lanjut.

image

Pengesahan Penggunaan bahasa Melayu

Pengesahan penggunaan bahasa Melayu pada iklan, papan tanda, penamaan dan dokumen.

DBP Sah Bahasa

Kami sedia membantu ada untuk menyemak dan mengesahkan penggunaan bahasa Melayu.

image

Papan Tanda

Pengesahan bahasa Melayu yang digunakan pada papan tanda perniagaan untuk permohonan lesen kepada pihak PBT.

Iklan

Pengesahan bagi penggunaan bahasa Melayu dalam iklan secara cetakan dan elektronik.

Penamaan

Pengesahan nama pembangunan, seperti bangunan, kawasan perumahan, tempat awam dan jalan.

Penyemakan Dokumen

Pengesahan penggunaan bahasa Melayu dalam dokumen rasmi dan umum.

Martabatkan Penggunaan bahasa Melayu

Gunakan bahasa Melayu dalam pengiklanan, makluman dan penjenamaan. Pastikan penggunaan bahasa Melayu yang baik dan betul.

macbook

Inginkan lebih maklumat tentang perkhidmatan kami?

Sila hubungi kami.

KADAR CAJ PERKHIDMATAN

Iklan

RM 30 /PBT
  • Papan Iklan Luar
  • Iklan Tiang (Pillar)
  • Iklan Elektronik

Papan Tanda

RM 10 /PBT
  • Papan Premis Perniagaan
  • Kain Rentang/Sepanduk (Banner)
  • Gegantung (Bunting)
  • Poster
  • Badan Kenderaan
  • Pemakluman
  • Pelabelan
  • Risalah

Penyemakan Dokumen

Sila hubungi talian yang dinyatakan di atas
  • Penyemakan Bahasa

Hubungi kami

  • Bahagian Penguatkuasaan,
    Aras 25, Menara DBP,
    Jalan Dewan Bahasa,
    50460 Kuala Lumpur.
  • 03-2147 9100/9200
  • www.dbpsahbahasa.my
  • Waktu Perkhidmatan Kaunter
    Isnin - Khamis
    9.00 pagi - 3.30 petang
    Jumaat
    9.00 pagi - 12.15 tengah hari
    2.45 petang - 3.30 petang
Aduan bagi masalah bayaran boleh dibuat di Portal Pengguna (Sila Log Masuk).